lath skrev:Spotten skrev:Det er måske ikke muligt når det er en intern disk som køre EXT4?
Jo du skal bare give
/media/MUSIK et share navn. Det kunne være:
musik, og så bliver dit sharenavn du skal bruge i explorer (windows filhåndtering)
\\vboxsvr\musik, som du i windows kan binde til et drevbogstav, f.eks. med
x: som drevbogstav hedder stien til
musik mappen så
x:\.
Du skal selv fortælle konfigurere Windows til at vide hvad drevbogstavet svarer til.Du konfigurerer shared folders i virtualbox programmet.Det virkelig smarte med shared folders i virtual box: Ændringer du laver Windows kan ses i Ubuntu, og ændringer der laves i Ubuntu kan ses i Windows
(Husk at fortælle at sharet er read-write, ellers kan Windows kun læse fra det share - det er read-only, som standard)
/Lars
Hej igen!

Jeg har i VB givet mappen navnet MUSIK, og det er IKKE skrivebeskyttet (Som er det eneste jeg kan vælge), men jeg har ikke prøvet at sætte det op som du beskriver da jeg kan se jeg havde misforstået måden man gør det på, men jeg prøver lige igen!

En ting, hvordan siger du jeg tilgår musik i XP når det er sat op? Skal jeg bare skrive det i "kør" og så popper den frem?
Jeg skal nemlig også kunne tilgå den med min Philips jo, men der skal jeg vel bare sige den skal lede X igennem, hvis det er det drevbogstav jeg vælger den skal have?
Lyder jo faktisk simpelt nok som du beskriver det, må lige se på det igen!

Mange tak, vender lige tilbage.
EDIT: Ahh, dvs. alt efter om jeg smider et drevbogstav på, så skal jeg enten skrive \\vboxsrv\musik eller bare X:?
Så jeg åbner exploren i XP og skriver det der, ikke i "kør"? Altså X: og så kommer jeg i mappen "musik" ? Korrekt forstået?