StBr skrev:Det er ikke alle træer der vokser lige hurtigt ind i himlen.
Jeg fandt ud af at jeg havde installeret en 32-bit Fedora 10, og da jeg har købt en maskine med en 64-bit processor, vil jeg naturligvis hellere have en 64-bit Fedora 10 installeret, så det har jeg fået.
Det er så gået hårdt ud over WINE. Der er problemer med at tilknytte drev i winecfg og med at køre en del programmer. Bl. a. Pixeline, som installerer fint, mens selve spillet ikke kan startes op.
Når jeg ser at andre beskriver, at de har fulgt guiden til punkt og prikke uden at få det til at fungere, kunne jeg mistænke, at nogle af disse, i virkeligheden, er løbet ind i de problemer der er med WINE på 64-bit linix platforme.
Efter at have googlet omkring er jeg kommet frem til, at jeg ikke er ene om at have problemer, og det tilsyneladende kun er for nyligt, at udviklerne har erkendt at der er reelle problemer. Men det er dog positivt at der nu bliver kigget på problemerne.
Jeg har ikke fået Pixeline til at køre på en Fedora 10 64-bit med WINE 1.1.15 fra deres almindelige release og heller ikke med version 1.1.18 fra deres updates-testing. Da maskinen havde 32-bit Fedora 10, kørte det med den version af WINE der blev tilbudt fra deres almindelige release (kan af gode grunde ikke checke versionen nu den er væk, men antager at det også må have været version 1.1.15).
Hvis mine observationer er korrekte, er det en væsentlig forudsætning for at guiden fungerer, at maskinen kører med en 32-bit linux. Jeg skulle mene at jeg har prøvet alle de fif der er forslået tidligere i denne tråd, og er naturligvis lutter ører hvis der er flere gode idéer.
Langt hen ad vejen tror jeg at du har ret. Jeg har også bøvl med ting i Wine på 64-bit. Efterhånden som 64-bit bliver mere udbredt så tror jeg dog at problemerne nok skal blive løst.
Men det er nu ikke kun Wine som kan give problemer i 64-bit. Jeg har oplevet at drivere og andet ikke virker, hvorimod i 32-bit kører det bare. Det er der sikkert flere der har prøvet.