Problemer Printer Lexmark pro 805 efter opdatering til 11.04

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Brugeravatar
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer Printer Lexmark pro 805 efter opdatering til 1

Indlæg af AJenbo »

Åben en terminal (eller tryk alt + f2) skriv gksu efter fulgt af stien til installationen.
kaarem
IRC nickname: kaarem

Indlæg af kaarem »

AJenbo skrev:Åben en terminal (eller tryk alt + f2) skriv gksu efter fulgt af stien til installationen.

Det virker.
I første omgang drillede det lidt. Jeg er ikke klar over om det er helt korrekt, når jeg bare trækker filen ind i terminalen med musen efter jeg havde skrevet gksu.
Først bad den om password i det tidligere omtalte authentication-vindue. Det virkede ikke, men derefter bad den om password igen i et andet type vindue og så kørte det bare derudaf.
Driveren jeg brugte var: lexmark-inkjet-legacy-1.0-1.i386.deb.sh
Jeg installerede driver med slukket printer - er ikke klar over om det gjorde nogen forskel.
Så tændte jeg printer - søgte efter netværksprinter - den pågældende driver fandt den selv uden at jeg gjorde noget.
Testside, dokument og billede er printafprøvet.

Til AJendo
Tusind tak for hjælpen. Din support kommer i gode afpassede bidder, så selv jeg kan følge med ;)

Til Stra - tak for de opmuntrende ord - denne gang blev heldigvis en af dem der lykkedes.

Inden jeg opdaterer den bærbare til 11.04, skal jeg nok sørge for at fjerne OpenJDK til Java 6 - kørselsmiljø først. Det kan godt være det først bliver om et par måneder, men jeg skal prøve og huske at referere her om det gjorde nogen forskel.
Brugeravatar
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Fedt, og tak for ros :) Jeg tror muligvis problemet er at deres installations indpakning forventer at kunne logge direkte ind som root, men det er deaktiveret i Ubuntu af sikkerhedsmessige årsager.