Jeg har kørt pakkehåndteringen der nu melder 0 fejl m.m.
Hvad synes du så jeg skal prøve - jeg er lidt rundforvirret lige nu!

∕Erik
Kode: Vælg alt
'sudo dpkg --configure -a
vovsen skrev:Yeps, så sker dette!
Unknown media type in type 'all/all'
Unknown media type in type 'all/allfiles'
Unknown media type in type 'uri/mms'
Unknown media type in type 'uri/mmst'
Unknown media type in type 'uri/mmsu'
Unknown media type in type 'uri/pnm'
Unknown media type in type 'uri/rtspt'
Unknown media type in type 'uri/rtspu'
Unknown media type in type 'fonts/package'
Unknown media type in type 'interface/x-winamp-skin'
Og så var det ikke nødvendigt at at geninstallere, for det ville ikke ændre sig. Men så fik du jo andre ting til at virkevovsen skrev:LiveCDen giver ingen forskel.
/Erik
Stra skrev:Og så var det ikke nødvendigt at at geninstallere, for det ville ikke ændre sig. Men så fik du jo andre ting til at virkevovsen skrev:LiveCDen giver ingen forskel.
/Erik![]()
Prøv at fortælle helt nøjagtig hvilken PC det er. Gerne med link.
stra
Stra skrev:Er det stadig disse maskiner fra denne tråd du har viewtopic.php?f=31&t=11300&st=0&sk=t&sd=a&hilit=medion+tr%C3%A5dl%C3%B8s&start=15
Fik du det trådløse til at virke dengang?
Ellers tror jeg du må leve med, at det kun er d-link, der kan komme på trådløs.
Har aldrig prøvet at opgradere BIOS.
stra
vovsen skrev:Stra skrev:Er det stadig disse maskiner fra denne tråd du har http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewt ... s&start=15
Fik du det trådløse til at virke dengang?
Ellers tror jeg du må leve med, at det kun er d-link, der kan komme på trådløs.
Har aldrig prøvet at opgradere BIOS.
stra
Til det sidste: Ork jo, (4-500 gange) men det var under DOS - Windows. Jeg har aldrig prøvet den operation under Linux. Nu er W platformen ikke til at bruge på denne maskine, og den skal ikke Jordkastes før der er foretaget nogle nærmere undersøgelser.
Er der mulighed for at afvikle *.exe filer under Linux via en (hvad er det nu det hedder) subplatform (man kan jo IKKE direkte i Linux, da kommandofortolkeren taler et HELT ANDET SPROG).
Mnhnæ til det første. Dén tråd handlede om den spritnye W7-maskine, hvor D-Link enheden pludselig gik "i luften", mens det indbyggede kort ikke kan få kontakt. Sætter jeg D-Link enheden på en USB-port dér. hopper W7-maskinen øjeblikkeligt på nettet under UBUNTU.
På denne maskine vil ingen af "kortene" aktiveres, men de er listet i menuen, der kommer under "Netværk" ved venstreklik.
Jeg købte D-Link enheden, fordi den havde en Tux på pakken, men det er bare ikke nok til denne maskine af en eller anden "(ikke så) sjov" grund.![]()
Jeg vil meget gerne have denne maskine på WiFi, men jeg kan godt "leve med" en snor i kassen. Så meget kan den heller ikke flytte sig selv om den er på hjul![]()
Jeg synes "bare" det ville være GODT, hvis "deaktiveret"-problemet blev løst, da jeg har en mistanke om, at det er noget fundamentalt i Linux-systemet, der trænger til belysning, sandsynligvis fra den øverste Projektledelses side, da det næppe er noget "frivillige" har forudsætninger til at arbejde med.
I er hamrende gode til at bore og belyse problemer og komme med forslag andre har forsøgt sig med, og dét er GULD værd.
Jeg har indtil videre ikke kunnet finde "tråde", hvor problestillingen er LØST. (Jeg har læst en hel del på engelsk)
/Erik
soundpartner skrev:det lyder meget som en eller anden opsætning hos dig, der laver ged i det... netkort med tux på pakken skal fungere ud af æsken i nyere ubuntu-versioner. det har umidelbart intet med bios osv at gøre.