Foreningskonto

Bestyrelsesmedlemmernes forum.
Forumregler
Det er kun medlemmer af gruppen Bestyrelse, og redaktører og administratorer, som kan lave nye indlæg i dette forum. Når først et indlæg er lavet, så kan alle svarer på det.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Foreningskonto

Indlægaf Christian.Arvai » 23. apr 2012, 10:26

Som aftalt på bestyrelsesmødet har jeg dd. kontaktet FinansNetbanken, med henblik på at oprette en ny konto der.

Lidt om kontoen her:
En Likviditetskonto giver foreninger og virksomheder mulighed for at oprette en konto helt uden gebyrer.

http://www.finansbanken.dk/produkter/Indlaan/Likviditetskonto/Pages/default.aspx

I kan hente selve dokumentet her

Foreningen skal vedlægge følgende:

*Kopi af foreningens vedtægter
*Kopi af seneste referat fra generalforsamlingen, visende de tegningsberettigede
*Kopi af tegningsudskrift
*Kopi af sygesikringsbevis og pas/kørekort for ejer og fuldmagtshaver(e), også
eksisterende kunder
*Såfremt foreningen har CVR-nr. skal kvittering/registreringsbevis fra SKAT
vedlægges

Jeg kan så se at jeg skal have fat i sbc, da der spørges efter info om formanden (som kasserer står jeg som Fuldmagtshaver).

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at et manglende/forsinket referat fra generalforsamlingen, vil forsinke oprettelsen af kontoen, da jeg/vi skal bruge den.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Foreningskonto

Indlægaf NickyThomassen » 23. apr 2012, 12:17

christian.arvai skrev:Jeg vil lige gøre opmærksom på, at et manglende/forsinket referat fra generalforsamlingen, vil forsinke oprettelsen af kontoen, da jeg/vi skal bruge den.


Spørgsmålet er måske også, om referatet skal være godkendt af bestyrelsen, inden at du aflevere det?
Er bestyrelsesens navne nok, eller skal banken også bruge adresser på medlemmerne?
Jeg kan godt lave det referat også, hvis sbc gerne vil aflastes?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningskonto

Indlægaf Christian.Arvai » 23. apr 2012, 13:12

Vi skal have et godkendt referat. Men vi har jo også møde næste mandag, så hvis vi skynder os lidt, kan vi vel nå det endnu.

Vedr. navn og adresser, så er det formanden (sbc) og kasseren (undertegnede), som der skal info om. sbc har lige sendt mig hans via PB, så jeg kan godt starte med at udfylde det, og printe ud til underskrift.

Ud over det, så skal vi lige finde ud af hvem der skal stå som "vitterlighedsvidner" ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: Foreningskonto

Indlægaf sbc » 24. apr 2012, 12:09

TitanusEramius skrev:Jeg kan godt lave det referat også, hvis sbc gerne vil aflastes?


Det må du. Jeg når det under ingen omstændigheder før fredag, og måske slet ikke i den kommende weekend.

Mvh.
Søren

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Foreningskonto

Indlægaf NickyThomassen » 24. apr 2012, 17:39

sbc skrev:
TitanusEramius skrev:Jeg kan godt lave det referat også, hvis sbc gerne vil aflastes?


Det må du. Jeg når det under ingen omstændigheder før fredag, og måske slet ikke i den kommende weekend.

Mvh.
Søren

Jamen den er fikset :)
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/04/24/referat-af-generalforsamling-15-april-2012/

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningskonto

Indlægaf Christian.Arvai » 24. apr 2012, 19:02

TitanusEramius skrev:
sbc skrev:
TitanusEramius skrev:Jeg kan godt lave det referat også, hvis sbc gerne vil aflastes?


Det må du. Jeg når det under ingen omstændigheder før fredag, og måske slet ikke i den kommende weekend.

Mvh.
Søren

Jamen den er fikset :)
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/04/24/referat-af-generalforsamling-15-april-2012//quote
Super godt arbejde, dog fandt jeg en lille fejl:
9. Valg af bestyrelse
Søren Caspersen stiller op; alle stemmer for.

Der skal vel stå "Formand" ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Foreningskonto

Indlægaf NickyThomassen » 24. apr 2012, 19:39

christian.arvai skrev:Der skal vel stå "Formand" ?

Yep :) Jeg havde ikke lige set at der både var "Valg af bestyrelse" og "Valg af bestyrelsesformand". Tak for gennemlæsningen.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningskonto

Indlægaf Christian.Arvai » 25. apr 2012, 21:05

Er der så nogle spørgsmål vedr. kontoen, som i gerne vil have at jeg undersøger (før mødet på mandag) ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningskonto

Indlægaf Christian.Arvai » 2. maj 2012, 13:25

Jeg har fået kigget lidt mere på det i dag, og ordnet lidt pdf-filer, samt snakket lidt i tlf. med banken, med henblik på at få løst et par af vores spørgsmål.

Grøn=løst, Rød=mangler



*Kopi af foreningens vedtægter (OK, jeg har lavet det som en pdf-fil)

*Kopi af seneste referat fra generalforsamlingen, visende de tegningsberettigede (OK, jeg har lavet det som en pdf-fil)

*Kopi af tegningsudskrift (Det er med i PDF med vedtægterne § 8 )

*Kopi af sygesikringsbevis og pas/kørekort for ejer og fuldmagtshaver(e), også
eksisterende kunder (Det skal jeg nok sørge for, inden at jeg sender til sbc)


*Såfremt foreningen har CVR-nr. skal kvittering/registreringsbevis fra SKAT
vedlægges (Det er vi så ikke ser jeg)




Der er et punkt med "vitterlighedsvidner. Jeg har dd. kontaktet banken, og de siger at det skal være nogle der kender mig personligt, så jeg skal tage 2 af mine venner/familie til dette.

Feltet med "Oplysninger om foreningen:" har jeg udfyldt med mine personlige data. Jeg var faktisk ret meget i tvivl om dette felt, så jeg har måtte spørge dem om hvad de mente der skulle stå.


Jeg har også skrevet mig på som "Fuldmagtshaver".




Jeg har så lige et par andre SP:

* Er der andre end mig (som kasserer) der skal have fuldmagt til kontoen (f.eks. formanden)? .. (formanden har også adgang)

* Hvem skal vi bruge, ud over formanden iflg. vores vedtægter § 8, til at skrive under som tegningsberettigede? . Iflg. vores vedtægter § 8 er jeg selv, som medlem af bestyrelsen, tegningsberettiget. Så skal vi vedtage at det bliver sbc og undertegnede der skriver under?
Jeg har kontaktet banken, og de siger at dette er helt ok for dem.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

wangerin
Indlæg: 82
Tilmeldt: 19. maj 2011, 13:01
IRC nickname: wangerin
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Foreningskonto

Indlægaf wangerin » 2. maj 2012, 15:02

*Såfremt foreningen har CVR-nr. skal kvittering/registreringsbevis fra SKAT
vedlægges (Det ved jeg så ikke om vi er .. Er der nogle af jer andre som ved noget om dette punkt? )


Er vi ikke.

Og det giver alt for meget administration i forhold til de fordele der kunne være ved det.

wangerin
Indlæg: 82
Tilmeldt: 19. maj 2011, 13:01
IRC nickname: wangerin
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Foreningskonto

Indlægaf wangerin » 2. maj 2012, 15:04

* Er der andre end mig (som kasserer) der skal have fuldmagt til kontoen (f.eks. formanden)?


Hvis han står som "ejer" burde han vel have adgang til den i forvejen.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningskonto

Indlægaf Christian.Arvai » 2. maj 2012, 15:11

wangerin skrev:
* Er der andre end mig (som kasserer) der skal have fuldmagt til kontoen (f.eks. formanden)?


Hvis han står som "ejer" burde han vel have adgang til den i forvejen.

Jeg ringede lige igen, og formanden (sbc) kommer også til at have adgang. Så ved vi det :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Foreningskonto

Indlægaf NickyThomassen » 2. maj 2012, 17:24

christian.arvai skrev:
wangerin skrev:
* Er der andre end mig (som kasserer) der skal have fuldmagt til kontoen (f.eks. formanden)?


Hvis han står som "ejer" burde han vel have adgang til den i forvejen.

Jeg ringede lige igen, og formanden (sbc) kommer også til at have adgang. Så ved vi det :)

Jeg syntes det er fint at, så få som muligt har adgang til kontoen. Så for mig fungerer det godt, at det kun er dig og sbc som har adgang :)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningskonto

Indlægaf Christian.Arvai » 6. maj 2012, 11:21

Jeg kan se på mailisten at laoshi også stemmer for den løsning. Jeg har så ikke hørt fra sbc, men jeg prøver lige at fange ham på PB.

Er der nogle af jer andre, som vi ikke har hørt fra, som har bemærkninger om oprettelsen ? For jeg vil gerne snart lidt videre med opgaven ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Foreningskonto

Indlægaf momsemor » 6. maj 2012, 14:01

Kasserer og Formand med fuldmagt til konto lyder fornuftigt, så +1 herfra :)
Vh. Jannie

Tilbage til "Bestyrelsesforum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster