Hej @christian.arvai tak for linket men jeg kan ikke få det til at virke. Ubuntu ligger stadig øverst. Hvis du har flere løsninger ville jeg være taknemlig.
Jeg har en bærbar med Ubuntu 11.10/Win7/startupmanager, som vi kan teste det på .
Det eneste problem er at mine børn pt ser film på den, så vi må vente lidt. Jeg kigger på det i aften, hvis der ikke er kommet en løsning i mellemtiden.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
christian.arvai skrev:Jeg har en bærbar med Ubuntu 11.10/Win7/startupmanager, som vi kan teste det på .
Det eneste problem er at mine børn pt ser film på den, så vi må vente lidt. Jeg kigger på det i aften, hvis der ikke er kommet en løsning i mellemtiden.
Det er bare i orden og tak fordi du vil hjælpe. P.S min maskine er en x64 hvis det har en betydning.
Også 64bit her. Jeg har generobret maskinen nu Men jeg er da også selv rendt ind i problemet.
Jeg har skiftet til W7 i Opstarts-håndtering (startupmanager), og det ser ud som det burde, men selv efter 2 nedlukninger virker det ikke. En kontrol viser at W7 stadigt står som førstepriotet, så det skulle virke.
i'll be back
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
christian.arvai skrev:Også 64bit her. Jeg har generobret maskinen nu Men jeg er da også selv rendt ind i problemet.
Jeg har skiftet til W7 i Opstarts-håndtering (startupmanager), og det ser ud som det burde, men selv efter 2 nedlukninger virker det ikke. En kontrol viser at W7 stadigt står som førstepriotet, så det skulle virke.
i'll be back
Okay så er det ikke kun mig der har nogle problemer men jeg håber du eller en helt anden person ville finde ud af det for mig, det ville være dejligt, da der er nogle gange jeg skal bruge win7.
Det hjalp ikke. Jeg har så både Unity og Gnome-shell, så min bootloader er en (i øvrigt ret lækker) med Debian. Jeg kan ikke lige gennemskue om det er problemet her, eller om det er et 11.10 problem. Jeg ved at det virkede i 11.04 på samme pc, men jeg har haft Ubuntu som førstevalg i lang tid nu, så jeg havde ikke opdaget at det ikke virkede mere.
Har du installeret Gnome-shell, eller bruger du Unity ?
christian.arvai skrev:Det hjalp ikke. Jeg har så både Unity og Gnome-shell, så min bootloader er en (i øvrigt ret lækker) med Debian. Jeg kan ikke lige gennemskue om det er problemet her, eller om det er et 11.10 problem. Jeg ved at det virkede i 11.04 på samme pc, men jeg har haft Ubuntu som førstevalg i lang tid nu, så jeg havde ikke opdaget at det ikke virkede mere.
Har du installeret Gnome-shell, eller bruger du Unity ?
Ja, nu er det et stykke tid siden jeg har brugt Ubuntu, så jeg ved ikke om jeg bruger Gnome-shell eller Unity, men noget kunne sige mig at jeg bruger Unity. For jeg har ikke lavet noget om. Jeg har nemlig først lige installeret det.
Gnome-shell er det ikke ligesom det lidt ældre Ubuntu, og Unity er det nye Ubuntu med den dock i venstre side? Hvis det er det sidste så er det Unity.
grub customizer fra softwarecenteret gør det fint for mig, hvis man har flere versioner af Ubuntu skal man installere den i den sidste man har installeret