"Arvai's Guides" bliver flyttet til Ubuntudanmark.dk

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

"Arvai's Guides" bliver flyttet til Ubuntudanmark.dk

Indlægaf Christian.Arvai » 8. jan 2012, 23:39

Jeg har, efter længere tids overvejelser, besluttet at flytte alle de guides, som jeg i tidens løb har skrevet på Freedomnotbeer, ind under "Artikler>Guides" her i forum.


Dette er der en del grunde til:

* Jeg er startet på en ny uddannelse, og jeg kan allerede nu indse, at det ikke er holdbart, hvis jeg fremover alene skal stå for at opdatere så mange guides.

*
Hvis jeg ikke flytter guidende nu, risikere vi som community, at vi "strander" med en stribe guides, som ingen længere opdatere, fordi de er hostet privat.

*
Jeg har et ønske om at vi får samlet kræfterne, sådan at flere fremover vælger at skrive guides i forum, i stedet for at bruge deres egne hjemmesider.

* Jeg håber og tror på, at flytningen vil betyde at flere vil deltage aktivt, både med at gennemlæse og opdatere guides, sådan at kvaliteten bliver endnu højere, end den allerede er nu.


Jeg har pt fået flyttet 3 af guidende, og fået stor hjælp fra flere herinde til at optimere dem (bla. er der rettet en del i grammatikken), sådan at de klar til brug nu. Det drejer sig om disse 3:

Ubuntu FAQ (Ofte stillede spørgsmål)
Ubuntu installations guide
VLC media player guide

Resten bliver flyttet i takt med at jeg har tiden til dette, men jeg regner med at de er klar inden at 12.04 bliver udgivet.


Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til thj01, som både har hostet guidende, og har hjulpet mig med at lærer at lave guides, så de nu er til glæde for alle Ubuntu-brugere.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: "Arvai's Guides" bliver flyttet til Ubuntudanmark.dk

Indlægaf thj01 » 9. jan 2012, 10:02

Jeg vil gerne sige tak til christian for det arbejde han har lagt i diverse guides på Freedomnotbeer.dk.

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg i et længere stykke tid ikke brugt speciel meget tid på hjemmesiden, og at det i store træk er Christian der det sidste lange stykke tid har trukket det store læs.

Når det så er sagt er jeg enig i beslutningen om at flytte diverse guides "tilbage" til Ubuntudanmark.dk. I sin tid blev de flyttet bl.a. pga. at phpBB platformen ikke egnede sig til at vedligeholde guides. Dertil er Wordpress, som Ubuntudanmark kører på langt mere egnet.

Vi ses på LoCo's hjemmeside

thj01 - ejer af freedomnotbeer.dk domænet
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: "Arvai's Guides" bliver flyttet til Ubuntudanmark.dk

Indlægaf Christian.Arvai » 9. jan 2012, 11:50

Jeg er blevet spurgt (via PB) om beslutningen har noget at gøre med at eitreach er stoppet som admin herinde, samt om jeg regner med at fortsætte som redaktør - Til dette kan jeg sige både "ja og nej".

* Det har sådan set lidt med eitreach at gøre - fordi at vi, i forbindelse med at han stoppede, kom til at snakke om et punkt i Coc, hvor der er et ganske fornuftigt afsnit :
Step down considerately. Members of every project come and go and Ubuntu is no different. When somebody leaves or disengages from the project, in whole or in part, we ask that they do so in a way that minimises disruption to the project. This means they should tell people they are leaving and take the proper steps to ensure that others can pick up where they left off.

Jeg har så tænkt over dette, og kom frem til at det bedste for Loco vil være, hvis jeg sikre at "mine" guides bliver flyttet herind, sådan at de også fremover vil blive opdateret som "vores" guides.


* Jeg regner med at jeg, på trods af ny uddannelse, stadigt fremover vil deltage aktivt som redaktør herinde, og i sidste ende kan jeg nok ikke undvære jer alligevel :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster