Godt gået gutter

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Godt gået gutter

Indlægaf Klaus Rasmussen » 19. feb 2013, 00:24

Har lagt mærke til i har solgt en reklameplads til microsoft, til en reklame for windows 8. Det er vildt skrigende morsomt og ufatteligt godt gået.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Godt gået gutter

Indlægaf AJenbo » 19. feb 2013, 01:35

Annonce salget køre dynamisk via Google, Microsoft vælger nogle søge ord og google genkeder dem så på forummet for de vi snakker så meget tech ender vi ofte med den slags reklamer :)

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Godt gået gutter

Indlægaf Claus Henriksen » 19. feb 2013, 08:38

Jeg må også rose denne fantastiske måde at finansiere vores forum på. Er sikker på vi kan få lavet bannere med MAC og Oracle produkter også.
Nej, jeg kan virkelig ikke se hvorfor vi skal tjene håndører på de her grimme reklamer. Een sponsor ville være bedre. Eller indsamling hvert år.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Godt gået gutter

Indlægaf Claus M » 19. feb 2013, 09:14

I opsætningen af google-annoncer kan annoncøren fravælge nogle sites og ord - f.eks. sider med Linux og Ubuntu.
Det har Microsoft jo helt tydeligt ikke gjort - så de vil vel vise Linuxfolket noget ?

Jeg kan da heller ikke lade være med at klikke og hvad de har af spændende ting....
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Godt gået gutter

Indlægaf NickyThomassen » 19. feb 2013, 11:07

<humor> Måske Microsoft vil være sponsor? </humor>

Men vi har nu haft reklamerne vendt før, og blev enige om at økonomisk uafhængighed er vigtigt for siden. Så vidt jeg husker, så var det især argumentet om, at ingen skulle føle sig tvunget til at donere til siden, som vejede tungt. Hvis man kigger på hvordan fx Wikipedia samler ind hvert år, så er det nok ikke kun mig som føler en form for pligt, og altid ender med at donere lidt.

Pt. koster siden 175 kroner om måneden, hvilket jo giver 2100 kroner om året. Hvis de 100 mest aktive brugere skulle "betale" for driften, så skulle de give 20 kroner om året. Reelt set er det nok en lidt lyserød fremstilling, for mon ikke at de samme 10-20 brugere ville dække udgiften fast?

Dertil dækker reklamerne også porto, så foreningen kan sende Ubuntu-cd'er gratis ud, og også gerne lidt støtte til et arrangement eller to om året. Reklamerne giver gerne i nærheden af det dobbelte af hvad driften er, hvilket også er grunden til at de ikke er på hele siden.

Egentlige sponsore er på den anden side en dårlig idé, for det kan betyde at man kan sætte spørgsmålstegn ved om siden er neutral.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Godt gået gutter

Indlægaf Jimmyfj » 19. feb 2013, 13:13

Er det ikke mere et spørgsmål om Forums troværdighed i den brede offentlighed?

Sidder man og skimmer diverse tråde er det ikke svært at finde indlæg, som nedgør MS som var det fanden selv man omtalte. Klinger det så ikke lidt hult at melde ud, at vi ikke kan bruge produkter fra Microsoft, men vi kan godt bruge deres reklamemidler?

Jeg synes Ubuntudanmark mister en pæn del troværdighed på den konto. Om jeg så skal betale 100 kroner om året til drift af sitet vil jeg hellere det, bare vi bevare vores troværdighed.

Hvor mange af de tidligere støtter siger mon farvel til forum på grund af den manglende troværdighed?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Godt gået gutter

Indlægaf lath » 19. feb 2013, 14:32

Jimmyfj skrev:Er det ikke mere et spørgsmål om Forums troværdighed i den brede offentlighed?

Sidder man og skimmer diverse tråde er det ikke svært at finde indlæg, som nedgør MS som var det fanden selv man omtalte. Klinger det så ikke lidt hult at melde ud, at vi ikke kan bruge produkter fra Microsoft, men vi kan godt bruge deres reklamemidler?

Jeg synes Ubuntudanmark mister en pæn del troværdighed på den konto. Om jeg så skal betale 100 kroner om året til drift af sitet vil jeg hellere det, bare vi bevare vores troværdighed.

Hvor mange af de tidligere støtter siger mon farvel til forum på grund af den manglende troværdighed?


Jeg synes ikke at Ubuntudanmark mister en pæn del troværdighed.
Jeg kan godt tåle en konkurrents tilstedeværelse i reklamer.
Det interessante er om vi kan veto'e visse firmaers reklamer ude af vores website. Hvis det er en mulighed kunne vi jo vælge at veto'e MS Windows styresystem reklamer ude af vores website.

Sjovt nok er Ad Block Plus ikke aktiveret for ubuntudanmark.dk, og ikke desto mindre ser jeg aldrig banner reklamer alligevel.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Godt gået gutter

Indlægaf AJenbo » 19. feb 2013, 14:36

Der er mindre reklame på siden for folk der er logget ind en for gæster.
Vi har jo her på forummet en politik om at man ikke må nedgøre andre firmaer så det er nok mere de enkelt personer der alligevel vælger at gøre det er burde have mindre troværdighed.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Godt gået gutter

Indlægaf Claus Henriksen » 19. feb 2013, 16:44

lath skrev:Jeg kan godt tåle en konkurrents tilstedeværelse i reklamer.

Ja, men det er jo ikke nødvendig. Og jeg mener ligesom Jimmy, det er et klart troværdigheds-spørgsmål.
Finder du Ubuntu reklamer på de andre ærede OS-firmaers sites? Er der reklamer for andre OS's på Canonicals sider?
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster