Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
joedalton
Indlæg: 36
Tilmeldt: 11. jun 2007, 21:06

Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf joedalton » 7. sep 2008, 15:47

Hej, ville høre om der var nogen, der ville dele deres oplevelser med hvilke bankløsninger som fungerer under Ubuntu.

Alm. Brand
Virker ikke

Basisbank
Virker
1. bruger: Du kan ikke logge på via hovedsiden, men skal ind via min side, og der kan ikke foretages sikkerhedskopiering af nøglefilen.
2. bruger: Ingen problemer med basisbank. Kan godt logge ind via hovedsiden. Synes at Firefox generelt viser log ud i den forkerte side af skærmen. Har også så sent som i sidste uge kopieret nøgler.

Danske Netbank
Virker
Danske Netbank kræver den rette installation af java- og java5-udvidelsesmodul som beskrevet i Netbank-tråden, samt deaktivering af visuelle effekter før underskrivelse (er nu let at gøre ved hjælp af compiz-switch). Man skal bruge activecard.
Ikke alle kan få det her til at fungere.

Forstædernes bank
Virker
Med Firefox/Ubuntu.

Handelsbanken
Virker

Jyske Sparekasse
Virker
Bruger nøglefil

Merkur
Virker
Eneste lille men er, hvis "noscript" er slået til i Firefox skal man når login skærmen er klar (java), klikke på den blå genindlæsknap, for at kunne koden. (det hjælper ikke at trykke F5).

Nordea
Virker
Nordea kræver samme den rette installation af java- og java5-udvidelsesmodul som beskrevet i Netbank-tråden (bruger nøglefil). Når man har hentet sin nøgle, sker der ikke rigtig noget før man har minimeret og maximeret Firefox (eller skiftet til et andet faneblad og tilbage igen).

Portalbank
Virker

Sparbank
Virker (med nøglefil)
Virker ikke med Suns Java. Det virker med OpenJDK og Icedtea Plugin (som lige beskrevet i en anden tråd)
Senest rettet af joedalton 13. sep 2008, 22:22, rettet i alt 9 gange.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf laoshi » 7. sep 2008, 16:05

Jfr. tråden om netbankproblemer så kører flg. for mig:
Jyske Sparekasse
Danske Netbank
Nordea
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

joedalton
Indlæg: 36
Tilmeldt: 11. jun 2007, 21:06

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf joedalton » 7. sep 2008, 17:29

Tak for indlæg, var der nogen bemærkninger til/om det "bare" virkede ud af boksen, eller skulle der sættes noget specielt op?
pft.
joe

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Jeg » 7. sep 2008, 17:30

Portalbank
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf laoshi » 7. sep 2008, 17:42

Jyske sparekasse fungerer bare (bruger nøglefil)
Danske Netbank kræver den rette installation af java og java5plugin som beskrevet i Netbank-tråden, samt deaktivering af visuelle effekter før underskrivelse (er nu let at gøre vha compiz-switch) - man skal bruge activecard
Nordea kræver samme java-installation(bruger nøglefil) - og når man har hentet sin nøgle sker der ikke rigtig noget før man har minimeret og maximeret FF (eller skiftet til et andet faneblad og tilbage igen)
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Wikzo » 7. sep 2008, 18:29

Danske Bank virker ikke for alle med Firefox i Ubuntu - inklusiv undertegnede der stadig ikke har fået det til at virke.
Billede

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Don S » 7. sep 2008, 23:16

Jyske Netbank virker her.
Billede

Billede Billede

Cyberpete
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. sep 2008, 23:46

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Cyberpete » 9. sep 2008, 23:53

Jeg har altså ingen problemer med basisbank. Kan godt logge ind via hovedsiden. Synes at firefox generelt viser log ud i den forkerte side af skærmen. Har også så sent som i sidste uge kopieret nøgler.
Kan til gengæld ikke kopiere nøgler på vista.
Nordea kører bare.

skalling
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. sep 2008, 13:10

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf skalling » 11. sep 2008, 16:23

joedalton skrev:Hej, ville høre om der var nogen, der ville dele deres oplevelser med hvilke/n bankløsning/er som fungerer under Ubuntu.

Alm. Brand
Virker ikke

Basisbank
Virker
Du kan ikke logge på via hovedsiden, men skal ind via min side, og der kan ikke foretages sikkerhedskopiering af nøglefilen.

Danske Netbank
Virker
Danske Netbank kræver den rette installation af java- og java5-udvidelsesmodul som beskrevet i Netbank-tråden, samt deaktivering af visuelle effekter før underskrivelse (er nu let at gøre ved hjælp af compiz-switch). Man skal bruge activecard.
Ikke alle kan få det her til at fungere.

Jyske Sparekasse
Virker
Bruger nøglefil

Nordea
Virker
Nordea kræver samme den rette installation af java- og java5-udvidelsesmodul som beskrevet i Netbank-tråden (bruger nøglefil). Når man har hentet sin nøgle, sker der ikke rigtig noget før man har minimeret og maximeret Firefox (eller skiftet til et andet faneblad og tilbage igen).

Portalbank
Virker

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf thomasjohansen » 12. sep 2008, 08:14

Så er jeg blevet primær Ubuntu bruger, og kan meddele at Forstædernes bank virker fint i firefox/ubuntu.

så vidt jeg ved så bruger EIK bank samme løsning så den burde også virke.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Stra » 12. sep 2008, 13:36

De to banker jeg benytter

Handelsbanken

Merkur
www.merkur.dk (et alternativt pengeinstitut)

virker og har altid virket.
Eneste lille men er, hvis "noscript" er slået til i Firefox. skal jeg som regel, når login skærmen er klar (java), klikke på den blå genindlæs knap, for at kunne skrive min kode. (det hjælper ikke at trykke F5).

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Brian
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. feb 2008, 16:19

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Brian » 13. sep 2008, 19:11

Sparbank virker (med nøglefil), men ikke med Suns Java, det virker med OpenJDK og Icedtea Plugin (som lige beskrevet i en anden tråd)

andlo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. dec 2007, 17:39
Geografisk sted: Humlebaek

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf andlo » 14. sep 2008, 11:15

Nykredit bank virker
Kræver java

Anders Rasmussen
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28. okt 2007, 19:47

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Anders Rasmussen » 14. sep 2008, 15:02

Jeg bruger Lån og Spar bank, og kan ikke få det til at virke.

Lige for tiden kommer der en menu op når jeg åbner siden hvor den ber mig finde min nøglefil, men den kan ikke se nogle filer i nogen mapper selvom den står på "All Files".

Derudover er der en grå kasser hen over log-on menu'en.

Dér
Anders

Brian
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. feb 2008, 16:19

Re: Internetbankløsninger der virker i Ubuntu 8.04

Indlægaf Brian » 14. sep 2008, 15:35

Hej Anders - det lyder som du slet ikke ved hvor din nøglefil ligger men leder på må og få efter den? Hvis du ikke har en kan du ikke netbanke med Ubuntu. Hvis du har een og ved hvor den ligger ka du prøve følgende:

1: (Hvis du har Sun Java 6 Runtime installeret) Prøv at rulle tilbage til Sun Java 5 Runtime: afinstaller sun-java6-plugin + sun-java6-bin (og tilhørende pakker) i synaptic. Installer Sun Java 5 Runtime i stedet ved at fluebene sun-java5-bin + sun-java5-jre + sun-java5-plugin. Prøv.

2: Prøv en anden Java Runtime. Afinstaller på samme måde alt der hedder sun-java-5 og 6 i synaptic, vælg i stedet openjdk-6-jre + openjdk-6-jre-headless + openjdk-6-jre-lib + icedtea-gcjwebplugin. Prøv igen, det er mit fungerende setup.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster